Tuesday, April 13, 2010

Kosong...Nihil...Sifar...Empty...Lost...

Assalamualaikum wbt... buat tatapan sahabat2 ku walau dimana jua kalian berada.. dah lama rasanya tak mencoret sesuatu yang menggambarkan kondisi dan situasi saya yang sekarang ni brada di bumi penuh nikmat, Kelantan Darul Naim..

Apa nak tulis lg yaaa. hmmm..hmmm, sesuai dgn judul kita pada hari ini, perbincangan adalah berkisar kepada hal tersebut.. saya sebenarnya kosong dari pengisian2 ilmiah, nihil dari menghadiri usrah, sifar dari berbakti kepada ummah... empty and wasting my precious time... lost contact dgn sesetengah teman2 ku dahulu...
isk..isk..isk.. sedihnya rasa, hibanya hati, kecewaku, pasrahku pada ketentuan dari Maha Penentu...
Tapi cerdik pandai mengatakan ambil peluang dari waktu luang yang ada...fikir positif, ambil hikmahnya..

Alhamdulillah Allah masih sayangkan diriku, diberinya waktu yang sesuai utk ku mengadu, merayu, meminta padaNya.. waktu inilah utk kamu dekatkan diri, gantungkan harapan kamu kepada-Nya.. waktu yg amat berharga. Mungkin lps ni kalu dah sibuk dgn urusan kerja, Allah xkan bg lg peluang utk munajat pada-Nya, kamu perlu berusaha keras utk merebut waktu dan peluang itu kembali, perlu mujahadah yg bukan murah utk dibayar dgn wang..
Ingatlah teman2 ku sekalian, setiap waktu yg berlalu bukan dari sebab org lain tapi bergantung kpd diri kalian sendiri 100% samada kalian ambil manfaatnya atau buang begitu shj.. tp jgn lupa Allah dalam setiap tindakan kita..

Saya begitu teruja utk berkongsi dengan sahabat semua beberapa sms yang saya terima dari ChannelC.. isi kandungan sms itu begitu tepat pada kondisi dan emosi saya waktu tersebut, seolah-olahnya Allah berbicara terus dengan saya, Subhanallah, Allahuakbar...

*Berbuatlah sesuatu perkara itu dengan penuh fikir dan zikir kerana ia akan disertakan dengan kesabaran andai dilakukan dengan penuh syukur
*Allah tidak memerlukan kita untuk menjadi wakilNya tetapi kitalah yang memerlukan-Nya serta rahmat-Nya. Buktikan diri sebagai hamba-Nya.
*Dakwah itu sangat halus, penuh seni dan sangat terperinci. Ia boleh lahir dari lisan, fikiran, doa, perbuatan dan sbginya. Berusahalah kearahnya.
*dan byak lg sms tu....

ilalliqa', jumpa lagi, see you soon..
wassalamualaikum wbt...

1 comment:

  1. Wduh2,begitu la rase bila hati dn jiwa kite kosong.. mcm tu la yg ana rase selame ni..
    huhu..sensara dan derita bila jiwa xde pngisian..

    ReplyDelete

salam