Friday, November 14, 2008

WARNA WARNI, ASAM GARAM PERJUANGAN..


Bermulanya sebuah kisah,
cerita tentang..
Fitnah,
Cercaan,
Kutukan,
Ujian,
Mehnah...
Saya rasa sedih, pedih, sakit, tertekan, terkilan, marah, naik angin, high tempered, bingung, keliru dan risau. Semuanya ada bersatu dan bergabung dalam diri ini. Kawan kata saya perlu kuat, tabah, teruskan misi, jgn hirau mereka, buat selagi kita betul atas landasan syariatNya.
Saya terfikir. Kenapa jadi begini, Kenapa saya, kenapa sekarang, kenapa di sini, knp, knp dan knp.. Allah ada jawapannya.. Kembalilah kamu kepada Allah, merintih & mengadulah kamu kepada Allah, mungkin kamu sudah lalai, kamu sudah lupa pada kuasa Allah, tuhan yang menciptakan kamu, tuhan yang sentiasa perhatikan kamu..
Wahai 'Kamu'..
ini baru sekecil-kecil ujian, kamu sudah megeluh begini? cuba perhatikan dugaan dan cabaran para pejuang agama mu sebelum mu, para Nabi, Rasul, Syuhada' dan semuanya..
Wahai 'Kawan',
Pada saat begini saya amat perlukan sokongan dan kata-kata semangat agar saya tidak mudah mengalah dan mundur. Musuh akan terus menggasak, menekan dan mengata fitnah.
Wahai 'Diri'
Kamu perlu melawan arus, menongkah arus, melawan arus sekuat-kuatnya..
Pengalaman ini cukup bernilai, perjuangan ini cukup panjang, namun ianya menjadi singkat bagi yang tahu hakikat sebuah perjuangan.

'Lan yashba' mu'min min khairin hatta yakuuna muntahahul jannah' (riwayat tirmizi, hadis hasan)

marjaat_85
impian syahid..

No comments:

Post a Comment

salam