Wednesday, March 2, 2011

Kem Beliawanis Solehah Dun Gaal

Assalamualaikum wbt.. apa khabar semua? Semoga antum semua sentiasa dibawah lindungan dan rahmat Allah swt..

Di bawah ini adalah gambar sekitar Kem Beliawanis Solehah di Tok Bali, Pasir Puteh pada 18 dan 19 Feb 2011 anjuran Muslimat Pas Dun Gaal..

Dalam program tersebut ana hanya membantu AJK Muslimat Dun Gaal untuk memoderator pgram.. Berkawan lah ana dengan makcik-makcik dan ada yang boleh dipanggil nenek-nenek.. Walaupun dengan usia yang tua dan sakit sana sini, mereka tetap menggagahkan diri menjalankan tugas untuk Jemaah, tugas dakwah. Jadi ana terfikir kemana kah perginya golongan anak muda yang cergas dan cerdas untuk menjalankan tugas ini, kemana perginya generasi pelapis yang akan menyambung tugas dakwah Rasulullah saw ini.. kemana kah mereka..

Bertudung hijau berkaca mata di dalam gambar ini adalah Dr. Salimah, Isteri kepada YB Dr. Nik Mazian ADUN Gaal. Beliau merasmikan Program pada malam tersebut.. Banyak cerita yang telah dikongsikan bersama.. antara yang menarik dan amat tertarik adalah beliau menceritakan tentang pengajian dan perkahwinan beliau di Mesir.. "K.mah (panggilan mesra) kawin umur 22 lagi, masa tu masih belajar di Mesir. Kawin masa belajar ni bergantung kepada individu. K.mah dan Dr. Nik tak pernah bercinta, kami dipertemukan dalam usrah. Jd adik2 semua, jangan tinggalkan usrah. Melalui usrahlah kita akan dapat banyak ilmu dan mungkin juga jodoh kita dipermudahkan melalui usrah. Itu semua ketentuan Allah swt"
kata-kata beliau yang boleh saya petik dan coretkan di sini.. ('',)

Peserta pgram hanya lah 32 orang, umur dalam lingkungan (14-22) tahun.. Dalam sesi pembentangan, banyak ilmu yang dapat diperolehi, mungkin ini adalah kenangan paling manis bagi adik2 yang tak pernah memegang microphone di depan umum.. melatih mereka berani ke hadapan.. ada yang berpusing 360' disebabkan malu.. haha.. macam-macam lah gaya mereka.. rugi ana tak rakam!

Kami bergambar bersama di akhir program. 
















Menyanyikan lagu tema "Aduhai Puteriku Sayang".. suara kami disedapkan dan dimerdukan oleh lagu dari laptop.. hihi..

Adik-adik semua.. kutiplah mutiara ilmu dan pengajaran dari semua slot pengisian progam ini untuk diterapkan dalam kehidupan adik-adik nanti.. Semoga beroleh hikmah dan manfaatnya.. 
Wassalam.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

salam